Mladež ili nešto drugo?

By Dozivljaji jedne sumece tablete - март 11, 2019


U mom slučaju je ipak nešto drugo- keratoza.

Definicija keratoza:

Keratoze ili seboroične keratoze su relativno česte žućkasto-braonkaste promene po kožihrapave na dodir, koje se javljaju u srednjem i starijem životnom dobu, najčešće oko 50. godine života. To su benigni bradavičasti izraštaji epidermisa koji predstavljaju mutacije u genetskom materijalu, odnosno prekomerno uvećavanje ćelija u površinskom sloju kože.

Hmm... Zvuči neobično. U ovom informativnom postu ću pokušati da pojednostavim tu definiciju i približim moj slučaj svima sa sličnim promenama na koži.

Dakle, pre oko 4 godine (znači oko dvadesete godine) mi se pojavila promena na koži locirana na levoj strani čela, vrlo blizu granice sa kosom. Moram da priznam da joj nisam pridavala veći značaj. Međutim, promena je poćela da se širi i postaje sve upadljivija. Kada je dostigla prečnik od pola centimetra, zaustavila je rast. Sebe sam ubedila da je to samo jedan mladež. 

Nije bio mladež. Posle nekog vremena je počelo da pecka, povemeno zaboli i definitivno da se širi. Tada sam otišla na pregled kod dermatologa u privatnoj poliklinici i rečeno mi je da je to keratoza. Ako se vratimo na definiciju keratoze, zapažamo ono ''najčešće oko 50.godine života''.
Moram da kažem da mi to nije nimalo laskalo. :D

Definitivno je vreme za slike:

Odlučila sam da je skinem, i to radiotalasnom metodom. 
Pojavila sam se u zakazanom terminu, sestra mi je namazala kremu lokalnog anestetika i vraćena sam u čekaonicu da bi anestezija delovala:
Moja faca sa koje se čita ''Frka mi je.''

Posle 40ak minuta sam pozvana u ordinaciju, legla sam na sto i doktorica je počela sa skidanjem. Ja nisam tad znala šta je radiotalasno uklanjanje, mada mi je rečeno da je brzo i bezbolno. Ipak, nije bilo baš tako. Definitivno me je peklo, ali nije bilo neizdrživo. Čitav postupak je trajao oko 10 minuta. U toku procedure sam osetila miris paljenja, ali pored peckanja mi nije ni smetao. Kasnije mi je rečeno da je retkost da nekoga peče, ali mislim da smo svi već zaključili da sam ja ta retkost.

Nakon intervencije sam dobila flaster i uputstvo da 3 puta na dan prskam octenisept sprej.

Nakon nekoliko dana se stvorila krasta koja je brzo otpala i ostalo je samo blago crvenilo. Nedelju dana nakon što je krastica otpala i crvenilo je prošlo i sada se jedva nešto primećuje.


Ovo je bila metoda gde nema konaca, dakle nema ni ožiljka. 

Trenutno:



Cena intervencije je bila 5000 dinara. Ja sam radila privatno jer sam morala to što pre da uradim. Student sam i jednostavno nisam mogla da znam da li će mi neki datum za mesec, dva odgovarati.Htela sam da odradim ovo pre leta. Posledica skoro i da nema, i apsolutno ne ograničava u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. 


Nadam se da uspela da informišem nekoga o tome šta su keratoze i kako se mogu ukloniti. Pored ovog posta će biti sigurno još najmanje dva jer planiram da skinem dva prava mladeža- jedan sa leđa i jedan sa obraza za koji se ispostavilo da je rizičan. Postupci će biti skroz drugačiji s obzirom da će se raditi hirurškim putem, tako da će definitivno biti zanimljivih postova o tome.

  • Share:

You Might Also Like

0 коментара

Mladež ili nešto drugo?

U mom slučaju je ipak nešto drugo- keratoza. Definicija keratoza: Keratoze ili seboroične keratoze  su relativno česte  žućkasto-...