Limun i njegova blagotvorna dejstva

By Dozivljaji jedne sumece tablete - септембар 03, 2017



''Kada ti život da limun, ti napravi limunadu.''

Kao jedna šumeća tableta, vrlo dobro znam kako je važan vitamin C. A gde ima najviše vitamina C? –U limunu, naravno.
Limun je drvo iz roda Citrus. Drvo rodi dva puta godišnje. Jedno drvo limuna godišnje daje od 600 do 800 plodova. Od kore limuna se dobijaju esencije, pektin i kandirano voće, dok se od semenki dobija ulje. U plodu limuna ima oko 50% soka, oko 8% limunske kiseline, 3% šećera i mnogo vitamina.


100 grama limuna sadrži:
vitamin C        51mg
magnezijum   28mg
kalcijum         11 mg
kalijum           149 mg
masti              0,6 g
vode              84-90 g
kcal                35-56


Svi vrlo dobro znaju kakvog je ukusa limun, ali malo ljudi zna da on ima vrlo široku primenu. Ne poznajem osobu koja ne voli limunadu, pogotovo hladnu u ovim vrelim letnjim danima. Ipak, osim da osveži naš organizam, limun ima mnoga dejstva koja regenerišu naše telo. 

1) Za čišćenje lica, protiv fleka i akni

Moja omiljena upotreba limuna je naravno u nezi kože. Prvi put sam koristila limunov sok na licu kad sam bila u procesu lečenja od akni. Zaista je značajan, a tako se lako priprema. Jednostavno treba iscediti svež limun i naneti ga na lice. On deluje tako što isušuje bubuljice i ubrzava njihov prolazak. Takođe mi dosta pomaže i u smanjivanju crvenila na obrazima i zarastanju ožiljaka. Prvih par puta kada sam ga stavljala, osetila sam intenzivno peckanje, ali sada je sasvim okej osećaj. Ne treba ga stavljati na celo lice suviše često, ali može na pojedine bubuljice nekoliko puta na dan. Takođe pravim svoju mešavinu za piling, koja se sastoji iz limunovog soka, sode bikarbone i malo meda. Mešam sastojke dok se ne napravi pasta koju zatim u kružnim pokretima utrljavam u kožu. Naravno, posle toga ide ispiranje mlakom vodom.




2) Protiv peruti

Limun čisti kožu glave, i daje kosi lep miris. Deluje antiseptički. Najbolje je napraviti mešavinu 2dl vode sa jednom kašikom limunovog soka. Zatim kosu ispirati sa tom mešavinom.




3) Ubrzava metabolizam

Nedavno sam stekla novu naviku koja mi prija i poboljša mi početak dana. Naime, ujutru čim se probudim popijem čašu mlake vode sa limunom. Iako ne zvuči nešto magično, ovaj postupak zaista ima čudotvorna dejstva. Odmah pokrene rad creva, što je za mene od izuzetnog značaja jer često imam grčeve u stomaku. Samim tim, poboljšava rad metabolizma i daje telu snagu da produktivno započne dan.  Moja sestra i ja jednostavno osećamo da umor i neispavanost prođu nakon što se popije ovakav napitak.



4)  Jača nokte

Kao neko ko jako voli lakove za nokte i kome ne može da se desi da nema neki lak na noktima, moram voditi računa o njihovoj jačini i kvalitetu. Tokom srednje škole sam na mesečnom nivou išla na izlivanje noktiju ili nadogradnju. Na fakultetu mi nije dozvoljeno da imam dugačke nokte zbog rada u laboratoriji, tako da sam se okrenula lakovima za nokte i svakodnevnom lakiranju istih. Jednostavno obožavam da imam neku boju na noktima i užuvam dok ih lakiram. Ali naravno, i ta lepota ima svoju cenu. Nokti su mi vremenom postali sve tanji i žuti, a nekad i narandžasti ukoliko namažem neku tamniju boju. Probala sam mnoge kreme i gelove za jačanje noktiju, ali nijedna ne može da se uporedi sa limunom. Prosto, kada imam vremena, skinem lak i držim prste u posudici sa limunovim sokom. Utrljavanje limuna u nokte isto tako pomaže. Značajno je to da osim što noktima daje prirodnu boju, on ih i hrani i čini ih zdravijim.


5) Utiče na zdravlje

  • smanjuje krvni pritisak
  • kontroliše holesterol
  • sprečava mogućnost dobijanja raka prostate, dojke i debelog creva.
  • čisti organizam
  • jača imunitet i štiti od infekcija
  • sprečava nastanak i razvoj ateroskleroze
  • regeneriše jetru
  • nezamenjiv u lečenju skorbuta (nedostatak vitamina C)



***Nekoliko malih saveta***

Ako želite da odaberete limun dobrog kvaliteta, uzmite onaj sa tankom korom. Oni limuni sa debljom korom imaju manje ''mesa'' i nisu baš sočni.
Limun nije svež ukoliko mu je namreškana kora, izbledela boja ili otvrdnuli delovi.
Limun je odlična zamena za so.
U frižideru može da stoji i do 4 nedelje, a na sobnoj temperaturi oko nedelju dana.


-Šumeća tableta

  • Share:

You Might Also Like

0 коментара

Mladež ili nešto drugo?

U mom slučaju je ipak nešto drugo- keratoza. Definicija keratoza: Keratoze ili seboroične keratoze  su relativno česte  žućkasto-...